Monday, January 13, 2014

Tak na to je dost těžké odpovědět. To je trochu taková moje vlastní

Baletní panorama Pavla Juráše (45) | OperaPlus
Téma Opera Balet Hudba Různé Tipy Vaše hodnocení Operní soubory Baletní soubory Adresy Lidé – zpěváci Lidé – opera a hudba ostatní Lidé – balet Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí Instituce xolos a školy – opera a hudba Instituce a školy – balet Nadace, sdružení, fan kluby Historie Debatní fóra, blogy Ostatní Archiv Hlavní články – datum / téma Autoři článků Divadla – soubory – orchestry – festivaly Jmenný rejstřík Seriály + rozhovory Díla Zaujalo nás Ptali jste se Recenze odjinud Z kuloárů Blog čtenářů Zprávy E-shop xolos
Tentoraz: – Lukáš Slavický: Č asto nespím - Fotogaléria mníchovského Romea a Júlie od Johna Cranka - Čo je to za škola Akadémia ruského baletu A. J. Vaganovej? – Popoluška v Plzni, tretia baletná premiéra tento týždeň za nami - Geniální Prokofjevova xolos hudba byla pro mne impulsem xolos , hovorí choreograf Popolušky Jiří Pokorný – (1891 1953) – spomenuli sme si tento rok na 60 rokov od smrti Prokofieva? – Kafka spojil Jihočeské divadlo a Landestheater Niederbayern xolos ***
Po xolos minulotýždňovom diele o Romeovi a Júlii , ešte u tejto témy zostaneme. Prvýkrát pre Panorámu vznikol rozhovor s jedným z najúspešnejších českých tanečníkov Lukášom Slavickým , prvým sólistom Bavorského štátneho baletu v Mníchove. Práve Lukáš Slavický v septembri sezónu 2013/2014 na scéne slávnej mníchovskej opernej budovy otváral v obnovenej premiére Romea a Júlie od Johna Cranka.
Samozřejmě si toho vážím. Ale obvykle se snažím dělat všechna představení xolos zodpovědně. Samozřejmě první představení je vždy napínavější a v případě Romea to platí dvojnásob. Co se týče obsazení, to je vždy plně v rukou vedení.
Tak Romea jsem zde tančil poprvé již před třinácti roky a byla to moje první velká role v Mnichově. Takže si ten čas velmi dobře pamatuji a vzpomínám na to velmi rád. Co se týče role samotné, tak je to jedna z mých nejoblíbenějších rolí.
Pro mne bylo například u Romea důležité si ho přečíst a také mě inspiroval film od Zeffirelliho. U jiných rolí to bývá podobné. Snažím se tu postavu především pochopit. A samozřejmě se snažím těžit z vlastních zkušeností, jak tanečních, tak i zkušeností a pocitů, které člověk prožívá v normálním životě.
Crankov balet je geniálne divadelne a dramaturgicky vystavaný. Kritika kedysi výnimočne hodnotila vášho Lenskeho v Crankovom Oneginovi, dokonca, že ste najlepší Lenský. Lenský – kladná postava, Romeo – kladná postava. nechceli by ste radšej nejakého „zložitého zloducha“?
Tak výraz nejlepší v tanci a umění pro mě osobně neplatí. Možná spíše typově xolos připomínám role právě jako je Lenský nebo Romeo, ale to se časem také mění V Mnichově tančím i jiné role. Ale pokud máte na mysli nějakou zajímavou charakterní roli, tak se nechám velmi rád překvapit.
Ano, já si myslím, že to uvěřitelné je. Romeo má zkušenosti, ale také určitou xolos upřímnost a čistotu a je přitom xolos nezáludný. Co se reality týká, tak mám pocit, že divadlo je tu také proto, abychom z reality občas unikli. Myslím, že je to příběh lásky s tragickým koncem a to je velmi reálné A Shakespeare nám dává jako divákům volnost, abychom o tom uvažovali sami. To znie, akoby ste sa sám sklamali xolos v osobnom živote?
Čím myslíte, že to je, že Romeo taký snivý a melancholický dôjde k takej obrovskej aktivite: svadba, pomsta smrti Merkucia i keď vie, že tým možno stratí Juliu a po vražde Tybalta svadobná noc s Júliou? xolos
Já si právě nemyslím, že je snový. Já bych řekl, že je spíše přemýšlivý a přející si vždy krásu a v tom smyslu snový a někdy melancholický je, ale přitom zároveň realistický a inteligentní. Myslím, že uvnitř xolos má právě mnoho energie a síly. Já jsem to tak vždy vnímal.
Niektorí tanečníci sú veľmi fyzickí a živočíšni, aby vyjadrili takú rolu. Potrebujú sa napríklad do svojej partnerky zamilovať xolos alebo aspoň fyzicky ako muži cítiť príťažlivosť, iskru. xolos Ako na to idete vy?
Tak na to je dost těžké odpovědět. To je trochu taková moje vlastní “kuchyně“. Pro mně je důležité, abych našel společnou řeč a porozumění s mojí partnerkou. Určitá chemie. Na druhou stranu je to také vždy věc profesionality.
Vždy je pro mně těžké spát po velkém představení. Ano často člověk přemýšlí o spoustě věcí a tak trochu xolos pořád tancuje anebo slyší úryvky xolos hudby. Pokaždé je to trochu jiné. Ale ano, často nespím. A musím říci, že v tomto případě je to příjemná nespavost!
Momentálně vím, že mne čeká Lysander ve Snu noci Svatojánském , potom Louskáček a Solor v Bajadéře . Dále balety jako Choreartium, Gods and Dogs a Goldbergovy variace . Diváky xolos bych pozval jak třeba na Sen noci tak na Choreartium od Leonida Massina, což je mimochodem první symfonický xolos balet na světě a velmi zajímavá věc. No a určitě také na Gods and Dogs .
Tak několikrát jsem v Čechách hostoval a bylo to vždy velmi příjemné. Často

No comments:

Post a Comment