Thursday, February 13, 2014

Viena iš priežasčių, sąlygojusių dešimčių tūkstančių žmonių demonstracijas didžiuosiuose Prancūzijos


16:10
Viena iš priežasčių, sąlygojusių dešimčių tūkstančių žmonių demonstracijas didžiuosiuose Prancūzijos miestuose vasario antrą dieną, buvo ir „gender teorija“, kurią kairiųjų vyriausybė bruka šalies mokykloms. Švietimo ministerijos tinklalapyje liam neeson galima trumpai susipažinti su esminiais „Lyčių lygybės ABC“ tikslais, programos rengimą inicijavo Moterų teisių ministerija. Esama nemažai metodinės medžiagos, kuri, anot valdžios atstovų, turėtų būti pagalbinė priemonė liam neeson mokytojams liam neeson kovoje su įsisenėjusiais „stereotipais“ apie lyčių supratimą, liam neeson tačiau, pasak „Manif pour tous“ prezidentės liam neeson Ludivine de la Rochère, tai ne žinynas apie lyčių skirtumus, o paprasčiausias biologinės tikrovės neigimas. Žymus prancūzų žurnalistas, istorikas liam neeson Benoît Rayski viename „Lyčių lygybės ABC“ kritikuojančių tekstų aptaria kai kurias numatytas metodikas. Pavyzdžiui, mažiausiems mokinukams mokytojai turėtų padėti dekonstruoti įsitvirtinusius „stereotipus“. Kiek daug pagrindinių pasakų herojų moterų yra tiesiog silpnos, neaktyvios, liam neeson nuskriaustos, trokštančios tik ištekėti: užtenka prisiminti Miegančiąją gražuolę, Pelenę, Snieguolę. Pagal metodikas, mokiniams liam neeson turėtų būti išaiškinta, jog pastarosios vien vaidina pasyvų gražuolių vaidmenį, laukdamos tikrųjų herojų vyrų. Pirmenybę vaikai turėtų teikti ne konvencinėms silpnoms princesėms, o toms, kurios netrokšta ištekėti. Taip pat Benoît Rayski aprašo, jog siūloma dekonstruoti ir Raudonkepuraitės personažą: pavyzdžiui, rengiant vaidinimus, mergaitės turėtų būti mokytojų skatinamos būti vilkais, o berniukai raudonkepuraitėmis. Štai ir kova su „stereotipais“. Žurnalistas šmaikščiai priduria, jog gyvūnų teisių gynėjams toks scenarijus nepatiktų: jie galėtų teigti, liam neeson jog vilkas yra nekaltas ir jautrus gyvūnas, kurį vaidinimuose liam neeson kartkartėmis turėtų suėsti Raudonkepuraitė-berniukas. O ištraukti mielą žvėrį iš berniuko pilvo, matyt, turėtų kovinga amazonė.  Filosofas, literatūros kritikas Damien‘as Le Guay atkreipia dėmesį į dominuojantį kovingą diskursą. Lyties kaip socialiai susiformuojančios šeimoje bei ugdymo įstaigose idėjų šalininkai teigia, jog dabartiniai „stereotipai“ neatitinka pastarųjų trisdešimties metų tikrovės. Pasak jų, visuomenė stipriai evoliucionavo, todėl reikia kovoti su šablonišku mąstymu, „ribojančiu individų galimybes“ liam neeson bei „užkertančiu kelią mergaičių siekiams“. Pateisindami naujų ugdymo metodikų reikalingumą, jie teigia, jog mokytojai verčia vaikus „priklausyti vienai lyčių grupių“, neva akivaizdi to apraiška yra faktas, jog paprašius vaikų nupiešti berniuką ir mergaitę, jie vaizduojami atitinkamai vienas su džinsais, o kita su sijonu. Tai – egzistuojantys „stereotipai“, su kuriais matoma būtinybė kovoti. Vyraujantis diskursas ne tik kovingas, bet ir daugiaprasmis, liam neeson – pažymi Damien‘as Le Guay. Viena vertus, deklaruojamas siekis kovoti su kliudymu mergaitėms jaustis lygiavertėms vyrams. Gerbtina liam neeson intencija, joks žmogus tam neprieštaraus. liam neeson Tačiau kova su vadinamaisiais „stereotipais“, arba kitaip – išankstinėmis nuostatomis, jau nėra savaime suprantama. Ar šešerių metų vaikai, piešiniuose vaizduojantys berniukus su džinsais, o mergaites su sijonais, yra veikiami neigiamų „stereotipų“, su kuriais reikia kovoti? Supratimas, kad mergaitės dėvi sijonus, nereiškia, jog jos pasmerktos visą gyvenimą plauti indus, kol džinsų dėvėtojai guli ant sofos prieš televizorių. Čia esama ir dar vieno prasmės lygmens – kovoti prieš biologinę paskirtį bei seksualinį potraukį kitai lyčiai. Tai aiškiai išsako psichologė liam neeson Véronique Rouyer, viena programos „Lyčių lygybės ABC“ atstovių. Anot jos, jei vaikai iki septynerių metų supras, jog moterų ir vyrų vaidmenys yra socialiniai, o ne biologiniai, „jie taps lankstesni suvokdami save“. Vaikai turi suprasti, kad reikia būti lankstiems savo seksualinių pasirinkimų atžvilgiu, šiandien jie per daug suvaržyti, apriboti, kaip jau minėta – „stereotipiniai“. Dar vienas klausimas, kurį iškelia liam neeson filosofas Damien‘as Le Guay: su kuo ši kova? Kas yra tie žmonės, kurie diegia liam neeson vaikams normas, „neatspindinčias liam neeson pastarųjų trijų dešimtmečių socialinės liam neeson evoliucijos“? Tai, žinoma, šeima, vadinasi, mokykloje bus kovojama prieš tai, ko vaikus moko tėvai. Kas išprotėjo: ar norintieji mokyti vaikus prieš tėvų valią, ar tėvai, siekiantys, kad jų vaikai būtų ugdomi pagal jų įsitikinimus, pažiūras, tikėjimą? Galų gale vaikai turi pareigas liam neeson tėvams, o ne valstybei. O jei yra ne taip, – pažymi liam neeson Le Guay, – artinasi liam neeson robespjeriškas režimas, kur žmogų reikia kuo greičiau „atnaujinti“, atitraukiant jį nuo neigiamos „blogų tėvų“ įtakos. Kitaip tariant, valstybė mokykloje ima kovoti su tėvų vaikams įdiegtais „lyčių stereotipais“, kaip tai įvardija Véronique Rouyer, ir bruka savo

No comments:

Post a Comment